Arbeidsmarkt

Branche- en ondernemersorganisaties

FME Campagne: ‘Je kan meer met wat je kan’

FME, FNV Metaal, CNV Vakmensen, De Unie en VHP2 hebben samen de multimediale campagne ‘Je kan meer met wat je kan’ ontwikkeld. Hiermee willen ze medewerkers in de Metalektro laten nadenken over hun groeimogelijkheden.

De campagne is vanaf 14 februari te zien op radio, TV en social media. ‘Zo wordt het belang van vakmanschap breed onder de aandacht gebracht en helpen we de hele sector om door te ontwikkelen’.

De website watjijkan.nl  biedt een online skills test waarmee een medewerker snel kan ontdekken waar zijn of haar kernkwaliteiten liggen. Dit geeft de medewerker op een laagdrempelige manier inzicht in zijn/haar eigen skills en talenten. Vervolgens kan de medewerker hierover in gesprek met zijn/haar leidinggevende om te kijken hoe deze skills de organisatie kunnen versterken.

Om het gesprek hierover tussen medewerkers en leidinggevenden te stimuleren is er een toolkit ontwikkeld. Deze bestaat onder andere uit posters, flyers, video’s en online banners die bijvoorbeeld op intranet of op schermen gebruikt kunnen worden.

Om medewerkers te ontwikkelen kun je gebruikmaken van het brede aanbod van A+O . Zij bieden (online) hulpmiddelen en hebben ontwikkelbudgetten beschikbaar.

Tijdens een switch draait een medewerker een dag mee op de plek van een Metalektro-vakgenoot in een andere functie binnen je bedrijf of bij een ander Metalektro-bedrijf. Oftewel: niet leren maar proberen. Zo wordt de drempel verlaagd om te praten over de toekomst, in het belang van medewerker én werkgever.

Meer nieuws van FME
Meer nieuws over Arbeidsmarkt
Meer nieuws over Branche- en ondernemersorganisaties