Techniek achter Nederland zichtbaar gemaakt

De inventiviteit van de Nederlandse installatiebranche staat volop in de schijnwerpers: UNETO-VNI, de ondernemersorganisatie voor de installatiebranche, heeft de social media campagne 'De techniek achter Nederland' gelanceerd.

Hiermee brengt de ondernemersorganisatie samen met leden en andere betrokken partijen het belang van techniek onder de aandacht van zakelijke opdrachtgevers en het grote publiek. Techniek is op veel plaatsen weliswaar onzichtbaar, maar desondanks onmisbaar om de maatschappij te laten functioneren. Dankzij inventieve oplossingen van technische installatiebedrijven komen bijvoorbeeld energiezuinige gebouwen en woningen binnen handbereik, blijft de zorg betaalbaar en neemt de veiligheid in onze samenleving toe. De campagne onderstreept het belang van techniek voor de economie. UNETO-VNI heeft gekozen voor een social media campagne om ook jongeren bij het initiatief te betrekken. De Techniek achter Nederland volgt op een eerdere campagne in 2012. Deze bestond uit een tiendelige tv-serie op RTLZ, een boek en de inzet van video’s op YouTube.